Contacteaza-ne: office@addora.ro

Top Menu

inelul de logodna

Inelul de logodna si semnificatia acestuia

By addora

Posted in

Inelul de logodna nu este doar o simpla bijuterie, ci este un element plin de semnificatii. Afla care este povestea acestuia:

Inelul de logodna este o traditie care dateaza din Egiptul Antic, pe vremea cand cercurile reprezentau simboluri ale eternitatii.  Pe atunci cuplurile faceau schimb de inele realizate din stuf impletit. Acestea erau purtate pe degetul inelar de la mana stanga, deoarece se considera ca acest deget are o vena care duce direct spre inima (denumita mai tarziu Vena amoris).

Ceva mai tarziu, in secolul al 2-lea i.Chr, se crede ca oamenii din Roma Antica au inceput traditia inelelor de logodna in locul acordarii de bani miresei sau a unui obiect valoros. Insa acest simbolism nu era atat de mult despre iubire cat despre proprietate.

Potrivit lui Plinius cel Batran, mirele este cel care trebuie sa ofere mai intai miresei un inel de aur pe care sa il poarte in timpul ceremoniei de logodna si la evenimentele speciale, apoi un inel de fier pentru a-l purta acasa, semnificand dreptul sau juridic de proprietate asupra ei.

Diamantele nu au aparut pe inelele de logodna decat dupa cateva secole mai tarziu. Una dintre primele utilizari inregistrate ale unui inel de logodna cu diamante a fost in anul 1477. Arhiducele Maximilian al Austriei a cerut-o in casatorie pe Maria de Burgundia cu un inel batut cu diamante. Acesta a reprezentat un precedent in randul Nobilimii europene.

In Evul Mediu au aparut inele gravate cu poezii si zicale romantice.

Totul s-a schimbat cand diamantele au fost descoperite in Africa de Sud. In 1880, Cecil Rhodes a fondat compania de minerit DeBeers impreuna cu alti investitori. In decursul deceniului au controlat 90% din productia de diamante din lume si au transformat inelele de logodna cu diamante in nimic mai mult decat o campanie publicitara.

Cand Marea Criza Economica a luat sfarsit agentia de publicitate a companiei Ayer & Son lanseaza faimosul slogan    „Un diamant este pentru totdeauna” („ A diamond is forever”) si a incurajat pe barbati sa isi cheltuie salariul castigat pe doua luni pe un inel cu diamant. Pana la inceputul anilor 1940  inelele de logodna au devenit linia de varf a bijuteriilor din majoritatea magazinelor.

Sursa: www.rd.com

Please follow and like us:
error

About The addora

No comments yet.

Lasă un răspuns

btt
X
RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Instagram